Фракція ВО «Батьківщина» у Верховній Раді України утрималася під час голосування за проект закону про медіацію.

Головне юридичне управління Апарату Верховної Ради, зважаючи на обсяг і характер необхідного доопрацювання (суттєві змістовні прогалини; необхідність техніко-юридичного доопрацювання), наполягає на додатковому доопрацюванні редакції, підготовленої Комітетом до другого читання, відповідно до ч.6 ст. 118 Регламенту парламенту.

Перевантаженість судової системи засвідчує однозначну потребу в якнайшвидшому впровадженні медіації, а стаття 124 Конституції передбачає, що законом може бути визначений обов’язковий досудовий порядок врегулювання спору.

Підготовлена до другого читання редакція проекту страждає недостатньою чіткістю визначень, відсутністю достатніх і завершених механізмів реалізації положень Закону, а також змістовними прогалинами, які суттєво впливають на якісне регулювання медіації.

Водночас багато норм проекту є декларативними, без нормоспрямовувального впливу. Так, не в повній мірі враховано існуючі міжнародні та європейські стандарти насамперед щодо всебічного та повного унормування порядку проведення медіації, оскільки проект відсилає до інших законів і кодексів при визначенні особливостей проведення медіації з окремих питань, – тобто не розроблено всіх механізмів проведення медіації, як це вимагається для базового галузевого закону.

Медіація – це позасудова добровільна, конфіденційна процедура, під час якої сторони за допомогою медіатора намагаються запобігти виникненню або врегулювати конфлікт (спір) у будь-яких відносинах (цивільних, сімейних, трудових, господарських, адміністративних, а також у справах про адміністративні правопорушення та у кримінальних провадженнях з метою примирення потерпілого з підозрюваним (обвинуваченим) шляхом переговорів.