Поки кандидати у Президенти заочно обмінюються ляпасами напередодні другого туру, вулиці столиці й решти міст України знову почали наводнювати плакати і борди із хештегом #урядгройсмана, давно, ще рік тому розкрученим у соцмережах.

І хоча нині цю – явно передчасну – передвиборчу рекламу вже не намагаються видати за «соціальну», як було рік тому, а, як і півроку тому, оплатять з держбюджету. Фальстарт Володимира Гройсмана, як і причини такого кроку очевидні: чим швидше нагадати про власні амбіції та, водночас, відмежуватися від чинного Президента, шанси якого залишитися у кріслі з кожним днем – усе примарніші.

Цього разу уряд сплатить майже 14 мільйонів гривень на піар прем’єр-міністра «по-модньому» і майже антикорупційно – через систему електронних закупівель ProZorro. Плакати й біл-борди, загалом 3 тисячі постерів (у всіх 23 обласних центрах, але найбільше – у Києві (420), Одесі (260), Харкові (260), Львові(240), на Дніпрі (240)  – красномовно розповідають українцям про усе те, що вони чомусь проґавили– «хід реформ уряду Гройсмана і досягнення в цій сфері». До того ж, щонайменше половина білбордів та сітілайтів з рекламою Уряду розташовані на центральних вулицях кожного міста та біля супермаркетів. А тепер – увага: час розміщення реклами – із квітня по липень 2019 року!  На тлі недавньої заяви самого В.Гройсмана, що він обов’язково візьме участь у парламентських перегонах, у когось є ще сумніви, на що підуть чергові мільйони із й без того дірявого держбюджету?

 Облишмо етичний момент взаємин Президента та призначеного ним прем’єра-земляка на сумлінні останнього. Констатуємо натомість очевидне: такий демарш не лише допоможе черговому вихідцю з Вінниці консолідувати довкола себе лояльний електорат державним коштом, але й стане своєрідним сигналом численній армії чиновників, на кого має відтепер переорієнтуватися те, що зветься адмінресурсом. І, зауважмо, ще до завершення кампанії самого Президента! Адже «грамотно» використаний адмінресурс може додати “потрібному” кандидату (як і «відмінусувати» у конкурента) до 10-15% голосів!

До слова, схожу думку поділяють і політичні експерти, які припускають, що ця реклама розрахована не стільки на виборця, скільки на місцевих лідерів, яким Гройсман у такий спосіб нагадує: «у мене є гроші і можливості».

Пояснення просте. Якщо попереднього разу, наприкінці 2018-го, Порошенко зміг приструнити  голову Кабміну, що задовго до виборів зібрався в автономне плавання, то цього разу Президенту ніколи боротися із внутрішнім ворогом – йому б із конкурентом впоратися.

Очільник Уряду продовжить позиціонувати себе як міцного господарника, просуваючи програму “капітального ремонту країни”. Зауважимо, прем’єр робив подібні спроби перетягнути на себе ковдру коштом уряду ще з минулої весни, розраховуючи стати політичним спадкоємцем частини команди чинного Президента. Зокрема, минулоріч за майже 2 мільйони гривень було видрукувано 4,4 млн примірників газети “Урядовий кур’єр”, де бюджетним коштом розповідали про досягнення “уряду Гройсмана”. У кожній області спецвипуск виходив з окремою назвою, а також перед Новим роком поштарі розносили це видання разом із… пенсією!

За три роки роботи Кабінет Міністрів так і не зумів чітко провести ті реформи, які пафосно розпочав й не довів до логічного завершення. Якщо навіть ремонтували соціально важливі об’єкти, то практично усі наявні проблемні інфраструктурні будівлі так і не могли охопити.

Урядовці можуть похвалитися так званим підняттям зарплат та пенсій, але ж вони одразу розчинялися інфляцією. Споживчі можливості  в Україні так і не зросли, а ціни та тарифи  підвищуються швидше, аніж доходи громадян.

Логічне питання – скільки Уряд створив робочих місць?  Де адекватне зростання заробітних плат? – немає! На цьому тлі надалі збагачуються лише  олігархи. Очільник Уряду тішиться  ремонтами доріг, але, погодьтеся, хто їздить Україною, суттєвого покращення дорожнього покриття не спостерігаємо.

В день свого триріччя на посаді Володимир Гройсман похвалився перебудовою системи охорони здоров’я, пенсійною реформою, відродженням міст та сіл. Перечитуючи пост прем’єр-міністра у Фейсбуці складається враження, що очільник Уряду живе у власному світі й на все споглядає крізь рожеві окуляри. Бо чомусь, наприклад, про зовнішні борги України перед світом урядовці не згадують. Лише минулого року загальний державний борг нашої країни виріс на понад два відсотка та перевищив 78 мільярдів доларів. Цього року держава має повернути інвесторам 14 мільярдів доларів.

… Така собі корида «по-вінницьки» – з одного боку очільник Уряду переконує нас, що Україна – «це не просто місце на карті, а це наш дім, майбутнє якого залежить саме від нас», а насправді всі дії спрямовані заради однієї мети – більшість у майбутньому парламенті…